2012. december 24., hétfő

Karácsony


Egy rövidke posztban szeretném leírni a saját véleményemet a karácsonyról, hiszen kevés aktuálisabb téma akad december 24-én, mint ez a kérdéskör. Lehet, hogy az én elképzelésem meglepő lesz, vagy váratlan, de úgy gondolom, hogy szembe kell helyeznem magam a manapság egyre divatosabb karácsony ellenes hangokkal.
Számomra ez az ünnep nem a vallásról szól, lévén nem hiszek a Felső Mozgatóban, aki egy szem fia meghalt a bűneinkért, csak hogy aztán a Mennybe jussunk (de csak ha hiszünk benne). Röviden, nem vagyok vallásos, bár Jézusban, mint történelmi figurában hiszek, és az emberiség egyik legnagyobb hatású filozófusának tartom (ez elég közel áll a keresztény ateizmus szemléletéhez, de mégsem teljesen ugyanaz). 

Akkor miről szól a karácsony? Nos, nem is az ajándékokról. Szélsőséges liberális hangok erősen támadják az ünnepet, mondván az egész csak a kapitalizmus terméke, amit lenyomnak a torkunkon, mesterségesen gerjesztve a piaci forgalmat. Nos, aki ennyit lát belőle, annak gratulálni tudok, mert a cinikus seggfejség olyan szintjét érte el, amiről én csak álmodni merek. Ráadásul az ilyen nézeteket valló a saját elméletével beismeri, hogy része és aktív harcosa a rendszernek, lévén azáltal, hogy a karácsony anyagiasságról beszél, beismeri, hogy számára nem jelent semmi többet az ünnep.
Nekem viszont ez az egész a családról és a szeretetről szól. Elcsépelt, nem? Kicsit belegondolva, nincs egy más alkalom sem az évben, amikor más dolgunk sincs, mint félretenni az összes problémánkat, és gondtalanul pár napot azokkal tölteni, akiket szeretünk, legyenek azok a szülők, testvérek, barátok, szerelmek. Az ajándékokkal pedig azt mondjuk: nem biztos, hogy mindig érezted, mennyire fontos vagy nekem, de nézd, gondoltam rád, szerettem volna neked örömet okozni ezzel a kis aprósággal, amibe beleraktam a szeretetem, hogy aztán veled lehessen. Rém romantikusan hangzik, de igaz. Mennyivel jobb például egy saját készítésű ajándékot adni és kapni is, mint mondjuk pénzt.
Ezért sajnálom, hogy az idei karácsonyom nem telhet teljesen felhőtlenül. Valaki, aki nagyon fontos nekem, nincs most mellettem, és őszintén szólva nagyon félek tőle, hogy nem is lesz soha többé. Hiszem, hogy a karácsony a megbocsájtás és az újrakezdés ideje is lehet, és ezért reménykedem. Sosem késő.
Boldog karácsonyt mindenkinek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése